close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משאית כעסק

מערכת שורשיא טבת, תשעח29/12/2017

אחת האפשרויות הפשוטות, המעניינות ובעלות פוטנציאל רב יחסית לעסק עצמאי היא רכישת משאית והפיכתה לעסק עצמאי

תגיות:
צילום: storyblocks
עבור רבים מאיתנו, עסק עצמאי הוא לא רק החלום, אלא גם מדובר באפשרות הרלבנטית העיקרית והיחידה – עבודה כשכיר אינה מתאימה לכולם, ואת זה מבין היטב כל מי שמאז ומתמיד חלם על עסק עצמאי. אך הקמת עסק אינה עניין פשוט או קל כל כך – איזה עסק להקים? כיצד להשיג את הממון על מנת להתחיל את התהליך? לאילו תחומים כדאי להיכנס כעצמאיים ולאילו לא? אחת האפשרויות הפשוטות, המעניינות ובעלות פוטנציאל רב יחסית לעסק עצמאי היא רכישת משאית והפיכתה לעסק עצמאי. מדוע מדובר באופציה זמינה ואטרקטיבית יחסית, מה יש לעשות על מנת לצאת לדרך ואילו אפשרויות לעסקים שונים קיימות עבור בעלי משאיות?

השגת מימון חיצוני חלקי ומלא, רכישת ביטוח משאית ועסק ועוד – יוצאים לדרך
אחת הסיבות העיקריות לכך שישראלים רבים כל כך בוחרים לרכוש משאית ולהקים עסק באחד מהתחומים הרלבנטיים השונים (אשר את חלקם נפרט בהמשך) היא כי מדובר בעסק פשוט יחסית, עבורו ניתן לרוב להשיג מימון בקלות, בין אם מדובר במימון מלא או חלקי.
הלוואות לרכישת משאית קטנה או בינונית ניתנות על ידי גופי מימון רבים, כך שגם מי שאינו מחזיק בממון קודם יכול במהירות ובקלות יחסית להשיג מימון לרכישת המשאית. מעבר להוצאה המרכזית הזו, יתר ההוצאות הנדרשות על מנת להוציא אל הפועל את העסק הן זניחות יחסית.
למרות שההוצאות הנלוות אינן משמעותיות, עדיין מדובר בפעולות חשובות שכדאי מאוד לבצע מבעוד מועד. לדוגמה – ביטוח למשאית. בדומה לכל כלי רכב אחר, גם משאית מחויבת בביטוח חובה, וכאשר היא משמשת כעסק, בטח ובטח שחובה להצטייד בביטוח משאית מלא ומקיף. ביטוח משאית הינו בגדר הוצאת חובה בסיסית והכרחית, בדומה לרישיון עסק ושאר ההוצאות הבירוקרטיות הנדרשות.

מהובלות מסוגים שונים ועד לעבודות עפר – אפשרויות רבות ומגוונות למשאית כעסק
מהו אותו מגוון אפשרויות רחב אשר מושך ישראלים רבים לרכוש משאית ולהפוך אותה לעסק העצמאי שלהם?
ובכן, אפשרות אחת היא עולם ההובלות. הכוונה אינה רק להובלות דירה וכד' (למרות שגם כאן קיים שוק עצום להובלות קטנות, בינוניות וגדולות), אלא להובלה של כל סחורה מכל סוג שהוא. כאשר מתחילים לבחון את האפשרויות מגלים כי אינספור משאיות מובילות סוגים רבים ושונים של סחורות ומוצרים ברחבי הארץ מדי יום, כך שמדובר בשוק עמוק ונרחב המציע ביקוש רב למשאיות הובלה.

אפשרות אטרקטיבית נוספת היא משאיות מעולם הבנייה – הן משאיות הנושאות חומרים דוגמת משאיות עפר, בטון וכו' והן משאיות המצוידות במנוף, כף חפירה או אביזרים ייעודיים אחרים – לרובן ככולן ביקוש עצום בישראל כיום, בה ענף הבנייה משגשג ונמצא בתאוצה ממשית.

תחום ההובלות וענף הבנייה הן רק שתי דוגמאות פשוטות, אך הן מדגימות את היצע האפשרויות העומד בפני בעלי משאיות. בדיוק כפי שבתוך עולם ההובלות או הבנייה ועבודות העפר ניתן למצוא מאות שימושים שונים למשאיות המציבים בשוק ביקוש גבוה מאוד לשירותים אלו, כך גם בתחומים רבים אחרים ניתן למצוא מגוון הזדמנויות תעסוקה עבור בעל המשאית העצמאי...
הוסף תגובה
צילום: storyblocks
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה